Sunday, April 13, 2008

Petak 13.

Na danasnji dan: "1519. Rođena francuska kraljica italijanskog porekla Katarina de Mediči, kćerka gospodara Firence Lorenca II Medičija. Posle smrti muža Anrija II, od 1560. vladala Francuskom kao regentkinja. Po njenom nalogu, 1572. izvršen pokolj više hiljada protestanata u Francuskoj, Bartolomejska noć."
E ovo sam ja nasao kako mi stoji u RSS readeru danas kad sam dosao kuci sa faxa...(da nedelja je ali na FTN kolokvijumi nedeljom su noramalna stvar...)
Sad, za one koji nisu imali srecu da im istoriju predaje Nada Domazet-Januzovic mozda ce ovo biti nova stvar.
<* Kao prvo, zelim da se izvinim zbog greske koju sam nacinio prilikom postavljanja ovog teksta jer iz moje lenjosti da proverim informacije koje sam imao promasio sam poreklo Petka 13. za cela dva veka! Druga stvar, i mnogo bitnija, je da zelim da se zahvalim svim ljudima koji su ucestvovali u akciji ciji je cilj bio ispravka dole ispravljanih gresaka. Hvala vam svima, i hvala mojoj dragoj profesorici koja je uspela da me nadje i ulepsa mi jos jedan dan!!! :)
*>
Jedne aprilske noci 1572. godine nastao je Petak 13. Da to je bila Bartolomejska noc.
<*
A ovo je tekst koji je tu trebao da stoji od samog pocetka
.
Na osnovu mojih izvora - wikipedia prvenstveno, ovo je pretpostavka o poreklu Petka 13. za koju vazi da je najverovatnija.

*>
Petak 13. je nastao oktobra 1307. i vezan je za vitezove Templare i francuskog kralja Filipa IV po cijem je naredjenju izvrseno simultano hapsenje, mucenje i konacno ubijanje svih francuskih Templara. Znam da nije lepo ostavljati nepotpune informacije (o to sam se vec opekao), tako da evo ga i link ka stranicama Wikipedie na kojoj mozete detaljnije da se informisete o ovom konkretnom dogadjaju...


Da sad jos samo znam zasto sam odlucio ovo da napisem posle toliko vremena... Valjda je lepo setiti se nekih stvari, a mene je ova vest podsetila na moju profesoricu, na srednju skolu, na cinjenicu zasto toliko volim znanje i na ovaj blog, mesto na kome uvek mogu da zapisem sve sto me muci, raduje ili jednostavno zanima...

---------------------------------------------------------------
E a sad druga tema :))))))
Looking For Group
Ovo je strip kog svaki ljubitelj D&D mora da procita, pod obavezno!!!!
Ja sam sasvim slucajno saznao za njega ali kad sam saznao seo sam i procitao svih do tada postojecih 80ak strana. Sada ima i mnogo vise sttrana, mislim da je broj negde oko 140... Predivna stvar, stvarno sam se slatko smejao Richardovim salama i luckastom ponasanju, njegovom smislu za humor, neustrasivosti (uglavnom ironicnoj) i jednostavno njegovoj gluposti .
Nadam se da ce i svaki slucajni prolaznik na ovom sajtu pogledati LFG jer stvarno je vredno :))))

No comments: