Friday, September 28, 2007

Sećanja

Danas sam, posle dosta vremena, nabavio prve 4(od 41) epizode crtane serije "Granzort". Sećate je se? Tri klinca sa tri robota, par likova(vrštica, njena unuka i jedan od klinaca) sa zečijim ušima, pištolj, luk i čigra? Ring any bells? Serija je originalno napravljena 1989. godine, a kod nas se puštala negde početkom 90-ih, paralelno sa "Sabre rider and the star sherifs", "Triton", "Plava princeza" i još jednim sa nekim mehaničkim lavovima na nekoj čudnoj planeti, i to na 3K kanalu. Ah, bila su to divna vremena...Doduše, bio sam klinac i ne sećam se baš puno stvari, ali ova serija mi je nekako ostala urezana u sećanje, negde duboko, čak sam mislio i da sam je zaboravio.
Pre par nedelja sam sedeo kod druga i pili, zabavljali se i onda je iznenada na neki obskuran način došla tema o animi, japanskoj produkciji animiranih filmova i slično. Mi smo se, naravno, svi trojica setili odmah "Granzorta", potražili malo na netu i našli fenomenalne scene kada svaki od likova priziva svog robota... Divota! Mislim da osećaj koji me je prožimao u datom trenutku najbliže može da se opiše(iako je samo najbliže, nije mu ni blizu, ovo je 100 puta bolje!) kao kada nadjete neko staro zaboravljeno blago, ili neki predmet vama bitan, a na koji ste i zaboravili da postoji. Drhtao sam ceo, od glave do pete, dok sam posmatrao i previše razvučene scene robota koji izlaze iz zemlje, vode i oblaka, prikazane sa previše detalja, samo kako bi se dočarala njihova moć i grandioznost.
Nažalost, uspeo sam samo da nadjem 4 epizode, iako sam uposlio sve koje znam, a i ja sam sam tražio po celom netu da nadjem gde mogu da dodjem do tih epizoda. Trenutno mi je listić sa bookmarks prepun sajtova sa animama, ali nigde ga nema... Mislim da ipak počinjemo da se gubimo sa internetom, počinje da nas uvlači u lažan osećaj sigurnosti da nam je sve tu, na dohvat ruke. Meni je nemogućnost pronalaska ove serije skoro neverovatna, zar sa tolikim brojem ljudi na ovom svetu, ja i dalje ne mogu da nadjem jednu bezveznu animu od 40-ak epizoda...
Siguran sam samo u jednu stvar, sada kada sam odgledao ove 4 epizode, sigurno ću naći i ostale, na ovaj ili onaj način, bar i u originalnom izdanju, na japanskom, bez prevoda, a za prevod ću da unajmim nekoga da mi prevede, postoji katedra za japanski jezik u beogradu, valjda će se neko smilovati tamo na mene...

No comments: